Etablering av Averøy Reiseliv

Da er det duket for stiftelsesmøte i Averøy Reiseliv. Arbeidsgruppa har jobbet frem forslag til vedtekter, og inviterer til stiftelsesmøte i kommunestyresalen mandag 11. desember kl. 19:00.

Innkalling til Stiftelsesmøte for Averøy Reiseliv.

Vi innkaller herved til stiftelsesmøte for Averøy Reiseliv. Møtet vil finne sted i Kommunestyresalen i Bruhagen, den 11. desember kl. 19:00.

Dagsorden:

1.    Åpning av møtet

2.    Valg av møteleder og referent

3.    Presentasjon av formålet med Averøy Reiseliv.

4.    Gjennomgang og godkjenning av vedtektene

5.    Valg av styrets medlemmer

6.    Fastsettelse av medlemskontingent og eventuelle andre avgifter

7.    Eventuelt

Forslag til vedtekter og agenda kan sendes til post@favorittkro.no for gjennomgang.

Vi oppfordrer alle interesserte til å delta og være med på å etablere Averøy Reiseliv.

Mvh for Arbeidsgruppe Reiseliv
Quirien van Oirschot
Per Kvarsvik,
Wenche Storvik

Bakteppe

I Averøy 2032 - kommuneplanens samfunnsdel sier vi:

Mål 2032: Averøy har et bærekraftig og konkurransedyktig næringsliv med trygge arbeidsplasser og næringsklynger som etterspør lærlinger, fagarbeidere og arbeidstakere med utdanning fra høyskoler og universitet. Regionen har utdanningstilbud som næringslivet og ungdom etterspør og som sikrer høy sysselsetting i kommunen og regionen.

Satsingsområdet innebærer blant annet:

• Ivareta og utvikle mangfoldet i kommunens næringsliv
  • Trygge og miljøvennlige arbeidsplasser
  • Bærekraftig reiseliv/turisme gjennom reiselivsstrategi
  • Etablere en møtearena for næringsliv og næringsklynger
  • Støtte arbeidet med å få flere unge til å satse lokalt
  • Flere kvinner i primær og sekundærnæringene
  • Få flere med funksjonsnedsettelser i arbeid

Averøy med Atlanterhavsveien som ett av landets mest besøkte reisemål må videreutvikle sine fortrinn med severdigheter, natur og lokal kultur. Bærekraft, grønn omstilling og sirkulærøkonomi vil prege framtidens reiselivsnæringer.