Kunstgressbanen innfrir miljøkrav

Gummigranulat fra kunstgressbaner er en stor kilde til spredning av mikroplast i Norge. Det er vedtatt en egen forskrift med en rekke krav som skal hindre denne forurensinga. Dette var en viktig årsak til renoveringen av kunstgressbanen på Bruhagen. Nå har Norges fotballforbund vært på befaring og testet banen i forhold til kravene.

Forrige torsdag hadde vi en miljøansvarlig fra Norges fotballforbund på tilsyn på Averøy stadion. Han var imponert over anlegget og bekrefter at det fullt ut tilfredsstiller miljødirektoratets krav.

Rolandas Uoslys er ingeniør i Averøy kommune

Rolandas Uoslys, leder for forvaltning, drift og vedlikehold av kommunens bygg og anlegg er godt fornøyd med resultatet.
- Nå mangler vi bare skobørster. De er bestilt, men har ikke blitt levert ennå, sier han.