Demenskoordinatoren fra innersiå

Edith Aae Haga (46) er kommunens nye demenskoordinator. Hun er spesialsykepleier innen geriatri og skal sørge for oversikt, samarbeid og koordinering rundt personer med kognitiv svikt, deres pårørende og de kommunale tjenestene.

Edith Aae Haga er demenskoordinator i Averøy kommune Edith er født og oppvokst på Mork og har jobbet i 18 ved medisinsk sengepost ved sykehuset i Kristiansund, og to år i Kristiansund kommune. I Averøy skal hun jobbe 50 % som demenskoordinator og 50 % ved Ladevangen omsorgssenter.

Selv om hun har bodd på Innlandet i Kristiansund i mange år, har hun god kontakt med nabokommunen, slekt og venner og det som rører seg innen helse- og omsorgstjenestene.

Planlegger flere aktiviteter for god demensomsorg

Edith har tilleggsutdanning innen administrasjon og ledelse, og er allerede godt i gang med å skaffe seg oversikt, bli kjent med nye kollegaer og organisasjonen. Hun håper koronasituasjonen gjør det mulig å gjennomføre både pårørendeskole og starte samtalegrupper til høsten.

Averøy kommune ønsker velkommen og lykke til!