Den nye prosjektlederen vår

I dag presenterer vi vår nye prosjektleder ved tekniske tjenester, Roy Tore Morsund (50). Han startet jobben i begynnelsen av juli og har brukt sommeren til å bli kjent med kommunen, organisasjonen, kollegaer, planer, kart og prosjektene han skal i gang med. Den første er prosjektering av to renseanlegg i kommunen og etter hvert tiltak ved Bremsnes skole og brannstasjonen.

Roy Tore Morsund er prosjektleder i Averøy kommune Berit Hannasvik

Vår nye prosjektleder er utdannet byggingeniør og har en allsidig bakgrunn som både tømrer, beredskap og brannbefal og byggesaksbehandler. De siste 15 årene har han jobbet i boligbyggerselskapet Block Watne.

En trivelig arbeidsplass

Stillingsannonsen til Averøy kommune fant jeg så interessant at jeg bestemte meg for å søke, sier han og er svært fornøyd med måten han er tatt i mot på og oppgavene han nå er så smått i gang med.
- Det er en god stemning på rådhuset, åpen og lett omgangstone, lett å bli kjent med folk, kollegaer som hjelper og støtter hverandre. Jeg føler meg veldig velkommen, sier han.

Han trekker også fram inntrykket han har av kommunen ellers, med et offensivt næringsliv og godt samarbeid mellom kommune og næringsliv, og han ser fram til å bli enda bedre kjent. Renseanleggene som han nå skal jobbe med ligger begge på "innersiå", Kvernes og Stene. - Der er det mange år siden jeg har kjørt, sier han og forklarer at han nok som mange andre kjenner kommunen best via fylkesvei 64.

Kystkultur i blodet

Roy Tore er født og oppvokst i Hustadvika, nærmere bestemt Bergset og har senere bygd seg hus i Elnesvågen, der han har samboer, en stedatter og en fosterhjemssønn. Fritiden bruker han på familie, oldboyslaget i Elnesvågen og så er han veldig glad i å fiske, sier han. Han har kystkultur i blodet og har stor glede av å komme seg ut i båten, der kobler han av, sier han.

Vi ønsker Roy Tore velkommen og ønsker lykke til!