Familieveilederen

Averøy kommune ønsker Laila Hauknes Thomassen hjertelig velkommen som ny familieveileder i Averøy kommune!

Laila kommer fra stilling i Kristiansund, der hun også ble født for rundt 50 år siden. Hun bor nå på Frei sammen med mann og hund, en sort labrador. Hun har satt til verden to sønner som nå er ute av redet.

Laila H. Thomassen er familieveileder i Averøy kommune Erik Næss Av utdanning er hun i førskolelærer fra Høyskolen i Oslo. Hun har i tillegg veiledningsutdanning og emner i spesialpedagogikk ved Høgskulen i Volda. Gjennom sitt virke som pedagogisk leder i barnehager, først i Oslo og deretter i Kristiansund, fattet hun en spesiell interesse for barn med autismespekterforstyrrelser, og etter å ha gjennomført noen universitetsstudier innenfor dette viktige emnet, valgte hun å gå videre med og gjennomførte et erfaringsbasert masterstudium innenfor samme område ved NTNU.

Laila er også ICDP sertifisert (ICDP er et foreldreveiledningsprogram). Hun kommer nå fra stilling ved Kristiansund Opplæringssenter (KO) (60%) og ved tverrfaglig helsestasjon (40%). Hun har også en periode jobbet ved Barne- og ungdomspsykiatrisk poliklinikk (BUP).

Laila har dermed både en formell og reell bred kompetanse innenfor de arbeidsoppgavene som venter henne i Averøy kommune, der hun i tillegg til andre oppgaver får et koordinerings –og utviklingsansvar for å etablere et psykisk helseteam for barn og unge her i kommunen.

Aktiv dame

På fritiden har Laila mange jern i ilden. Ved siden av daglige turer med hunden er hun også blitt en ivrig isbader. Laila er glad i å holde formen vedlike og i tillegg til turer og isbading, svømmer hun regelmessig i Atlanterhavsbadet, er medlem i treningssenter, og driver med yoga. Hun er også en ivrig sanker av sopp, spiselige planter, urter og bær, og liker å kokkelere på eget kjøkken der disse ingrediensene er en del av menyen.

Laila liker å reise, og selv om turene aller helst går innenlands og særlig til den nordlige landsdelen, spesielt til Jøkelfjorden (en fjordarm av Kvænangen i Kvænangen kommune i nord-Troms), reiser hun også til sydlige breddegrader på jakt etter bl.a. kulinariske opplevelser.

Vi ønsker med dette den nye familieveilederen hjertelig velkommen til Averøy kommune og
til arbeidsplassen i 2. etasje på kommunehuset, der vi regner med at hun vil trives sammen
med mange kompetente og gode kolleger!