Formell overtakelse av Kårvåg barneskole

Tirsdag 22. novermber 2022 var det klart for den formelle overtakelsen av Kårvåg barneskole. Fra både byggherre Averøy kommune og entreprenøren Betonmast Røsand AS ble det gode samarbeidet i byggeprosessen framhevet.

17 måneder etter at det ble inngått en totalentreprisekontrakt står bygget ferdig innenfor budsjettrammen. Det er selve bygget med uteområde som nå er overtatt, men det vil fortsatt være full aktivitet fra leverandørene fram mot slutten av desember. Nå skal alt av møbler og utstyr inn i bygget, før det tas en god julevask.

Kårvåg barneskole med flagget til topps - Klikk for stort bildeKårvåg barneskole med flagget til topps Kjetil Leirbekk

Etter flere år med en trangbodd tilværelse ved Utheim skole kan elever og ansatte glede seg til å ta det nye bygget i bruk 3. januar 2023. Averøy kommune vil arrangere en åpen dag etter at skolen er tatt i bruk, hvor det blir mulighet for alle til å se den nye skolen og uteområdet som også vil fungere som nærmiljøanlegg for området.

«Dette blir en meget flott og fremtidsrettet barneskole for den sørlige delen av Averøya. Vi er svært godt fornøyd med leveransen fra entreprenøren Betonmast Røsand AS» sier ordfører Ingrid Rangønes.

Prosjektleder Øyvind Heggeset og ordfører Ingrid Rangønes - Klikk for stort bildeProsjektleder Øyvind Heggeset og ordfører Ingrid Rangønes Kjetil Leirbekk