Søker om over 15 millioner til anlegg i Averøy og samtlige søknader er godkjent!

Kommunens saksbehandler er nok en gang strålende fornøyd. Elleve søknader om spillemidler 2022 er nå godkjent av fylkeskommunen. Det er søkt om 15.114.000 kroner til anlegg for idrett og fysisk aktivitet til kommunens innbyggere. Hvem som får innvilget tilskuddet allerede i år, blir avgjort av Kultur- og folkehelseutvalget i juni.

Det er ikke sikkert alle er klar over det, men det ligger mange! timers innsats bak en godkjent spillemiddelsøknad.

Anleggene skal være idrettsfunksjonelle og i henhold til de krav myndighetene til enhver tid stiller; det kreves godkjente tegninger; detaljerte budsjett; finansieringsplaner med dokumentasjon på at finansieringen alt er på plass; tanker om forvaltning, drift og vedlikehold av anlegget i en femårsperiode; og – ikke minst – rett til bruk av grunn der anlegget skal oppføres. Om du ikke eier grunnen selv skal det være godkjente langsiktige avtaler, i mange tilfeller er det krav om tinglyste avtaler.

I 2022 har vi levert inn ni søknader på ordinære anlegg og to søknader på nærmiljøanlegg.

Kårvåg barneskole - søknadssum spillemidler 8 millioner til hall og uteområdeOrdinære anlegg

Averøykameratene: AK-hallen - søknadssum 4.250.000,-
Kvernes skytterlag: Sanitæranlegg - søknadssum 115.000,-
Averøy kommune: Bruhagen kunstgressbane - søknadssum kr. 1.000.000,-
Kvernes skytterlag: Elektroniske skyteskiver - søknadssum 762.000,-
IL Havørn: Øytun buldrevegg - søknadssum kr. 625.000,-

Kårvåg barneskole
Averøy kommune: Kårvåg Litjdalen aktivitetspark 1 - søknadssum kr. 2.000.000,-
Averøy kommune: Kårvåg Litjdalen aktivitetspark 2 - søknadssum kr. 2.000.000,-
Averøy kommune: Kårvåg Litjdalen volleyballhall - søknadssum kr. 4.000.000

Nærmiljøanlegg

Rånes velforening: Etablering av gapahuk - søknadssum kr. 159.000
Sveggen vel: Rehabilitering av Sveggen ballbinge - kr. 203.000,-

Gode anlegg til Averøys befolkning

Det er mye godt og viktig arbeid lagt ned av frivilligheten, i særdeleshet, og av kommunens ansatte for å få på plass søknadene. Det satses bredt på å tilrettelegge for gode anlegg til kommunens innbyggere; anlegg der innbyggerne kan drive organisert eller egenorganisert idrett og fysisk aktivitet.

Nå venter vi i spenning på tildelingen i juni!

Bærekraftsmål 3 God helse og livskvalitet FN

Bærekraftsmål 17 Samarbeid for å nå målene FN