Sommerjobb-ungdommer

Averøy kommune er svært fornøyd med interessen ungdommene har vist for sommerjobbene i kommunen, og tirsdag denne uken kunne hjemmetjenesten ønske en flott gjeng velkommen og gi dem første innføring i hva sommerjobben i hjemmetjenesten innebærer.

Spesialsykepleier Ann-Helen Strand har stor interesse for god opplæring av nyansatte, lærlinger og sommerjobb-ungdommer. Hun vet å ta godt i mot ungdommer som (kanskje) har sitt første møte med arbeidslivet.

Hun forteller:

- Tirsdag ettermiddag samlet vi, kollega Elfrid Loe og jeg, ungdommene som har fått sommerjobb i hjemmetjenesten til et informasjonsmøte. Dette for at vi skulle få hilse på dem, men også for at de skulle møte hverandre og vite hvem de møter her, slik at det ikke blir så «skremmende» å starte sommerjobben. De var veldig fornøyde med å ha fått sommerjobb her i kommunen.

Disse ungdommene skal jobbe i hjemmetjenesten sommeren 2022 og har akkurat fått nyttig informasjon om tjenesten Ann-Helen Strand  - Ingen av dem har jobbet innen helse og noen har ikke hatt jobb før, så derfor er det ekstra viktig for oss at de skal føle seg velkommen og glede seg til sommerjobben. Ungdommene er fra 15-17 år, fra ungdomsskolen og videregående (både fra yrkesfag og studiespesialisering). Vi gikk gjennom praktisk informasjon, hygiene og taushetsplikt, samt litt om hvilke arbeidsoppgaver de kan forvente.

Ungdommene var veldig positive og vi håper dette blir en god arbeidserfaring for dem. Kanskje får de også interesse av å utdanne seg innen helse og kan bli fremtidig helsepersonell i Averøy kommune, skriver hun med et smilefjes bak.

Elfrid Loe og Ann-Helen Strand har tatt godt imot ungdommer som skal ha sommerjobb i hjemmetjenesten  - Vi gleder oss i hvert fall til å bli bedre kjent med dem og vi skal bidra til at dette blir en positiv jobberfaring, sier hun.

Vi ønsker ungdommene, Ann-Helen og hjemmetjenesten lykke til!