Tor Helge skal sette ytterligere fart på informasjonsteknologien

Tor Helge Rokstad (24) er vår nye IT-konsulent med spesialansvar for helse og omsorgstjenestene i kommunen. Vi ønsket en faglig dyktig, innovativ og hyggelig kollega, en lagspiller med høy gjennomføringsevne. Nå er han på plass og gleder seg til det store oppdraget og å bli kjent med både kollegaer og tjenestemottakere.

Helse- og omsorgstjenestene er den største sektoren i kommunen og Tor Helge skal ha ansvar for daglig oppfølging og bistand i forhold til IT i disse tjenestene. Det er mye å passe på: informasjonssikkerhet og personvern, implementering av fagsystem, opplæring, delta i interkommunale prosjekt, utarbeide rutiner og planer, vedlikehold og utvikling. Han blir også en lokal innføringsleder når kommunen skal ta i bruk Helseplattformen.

Tor Helge Rokstad er IT-konsulent i Averøy kommuneHar flyttet til Averøy

Han forteller at han søkte på jobben av (minst) to grunner: Faglig interessant og en jobb i nærheten av der han bor. Han har vokst opp på Frei, flyttet senere til Kristiansund og nå har han (selvsagt) flyttet til Averøy!
- Akkurat det å flytte til Averøy, ligger visst til familien, jeg har 3 søsken som allerede har flyttet hit, sier han.

Vår nye IT-konsulent har alltid hatt interesse for data og teknologi, og hadde i utgangspunktet tenkt å bli telekommunikasjonsmontør. Etter et år på elektrolinjen og to år på data og elektronikk så han for seg å jobbe med telekom, men utvalget av dette yrket innenfor fylket var ikke det han hadde tenkt seg. Han gikk da over til Vg2 IKT-servicefag. Lærlingeplass fikk han på Atlanten videregående skole og hadde også en midlertidig ansettelse der. Med ferskt fagbrev i lomma tok han mot til seg og søkte på jobben som IT-konsulent i Averøy.

Tor Helge startet i jobben 15. august og de første to ukene sitter han på rådhuset, blir kjent med organisasjonen og en oppstartspakke med kurs. Han skal ha tilhørighet sammen med hjemmetjenesten, men skal favne om både sykehjemmet, botjenesten og hjemmetjenesten.

Veldig velkommen

- Allerede nå føler jeg meg veldig velkommen i Averøy kommune, jeg har blitt tatt godt i mot og kjenner på at jeg trives godt, sier han.

Fritiden bruker han sammen med venner, liker godt å fiske, å game og har kastet seg over interessen for frisbee golf.

Vi ønsker Tor Helge hjertelig velkommen og ønsker lykke til!