Fysioterapi til voksne (over 18 år)

Fysioterapi til voksne er for personer med funksjonsreduksjon, sykdom eller skade. Fysioterapitjenesten har en viktig rolle i helsetilbudet vedrørende rehabilitering av unge og voksne.

Tjenesten innebærer:

• Undersøkelse og funksjonsvurdering
  • Utforming og oppfølging av behandlingstiltak
  • Individuell behandling (institutt/treningssal eller hjemme)
  • Gruppetrening for eldre med redusert balanse og fallfare
  • Formidling og tilpasning av tekniske hjelpemidler
  • Veiledning og råd om forebyggende helsetiltak for bruker, pårørende og helsepersonell
  • Opptrening og tilbud om rehabilitering i nært samarbeid med andre faggrupper.

Hvordan får jeg fysioterapi?

Ta kontakt med Tildelingsenheten. Du kan få tilbud om oppfølging uavhengig om man bor hjemme eller er på institusjon.

Hvordan søker jeg?

Gå til søknadssiden

Kan jeg få fysioterapi hjemme?

Hjemmebehandling kan være aktuelt dersom brukere ikke er i stand til å oppsøke oss.

Hva koster det?

Averøy kommune har innført egenandel på fysikalsk behandling.

Enkeltoppfølging koster kroner 225 for 60 minutter og kroner 182 for 45 minutter. Enkeltoppfølging gjelder inntil egenandelstaket.
Gruppetilbud koster kroner 600 for 2 treninger i uken og kroner 400 for 1 trening i uken (gjelder pr. halvår). Gruppetimer er et tilbud utenfor egenandelstaket.

Her finner du informasjon om priser og egenandeler

Velger du å gå til behandling hos en fysioterapeut uten driftsavtale med kommunen, må du betale full pris.

Hvor får jeg fysioterapi?

De kommunale fysioterapeutene holder til ved Bremsnes omsorgssenter (se kart og adresse til høyre) og de privatpraktiserende holder til ved kommunesenteret (Bruhagen).

Artikkelliste