Trygghetsalarm

Trygghetsalarm er en alarm som eldre, funksjonshemmede og syke bærer på seg for å kunne tilkalle hjelp i akutte situasjoner hele døgnet.

Hva får du?

Hvis du utløser en trygghetsalarm, vil helsepersonell umiddelbart ta kontakt eller komme hjem til deg. Alt utstyr sender signaler direkte til alarmsentralen. Du kan velge mellom ulike typer trygghetsalarmer:

Trygghetspakke 1

Dette er en fastmontert trygghetsalarm hjemme. Kan monteres med alarmutløser for eksempel ved sengen eller på badet. Er du redd for å falle, anbefaler vi i tillegg en alarmknapp rundt håndleddet med fallsensor. 

Trygghetspakke 2

Trygghetsalarm til både innendørs og utendørs bruk. Her kan du velge mellom kombinert trygghetsalarm og mobiltelefon, eller en trygghetsalarm for deg som ikke bruker mobiltelefon. Sistnevnte er en sensor du bærer på deg.

Trygghetspakke 3

Bærbar trygghetsalarm med GPS. Begynner du å bli glemsk, men liker å gå på tur? Da anbefaler vi en bærbar alarm med mulighet for GPS-sporing. Kan også kobles til døralarm. Hvis du vil, kan du delta i et prøveprosjekt med denne typen teknologi.

Ta kontakt med Tildelingsenheten  på kommunehuset.

Krav til søker

Er du over 75 år får du trygghetsalarm hvis du ønsker det

Er du under 75 år vurderer vi ditt behov

Trygghetsalarm innvilges til personer med økt fare for å falle, eller som ikke greier å bruke vanlig telefon på grunn av kommunikasjonsvansker.

Hva koster det?

Trygghetsalarm koster 300 kroner pr. måned.

Søknadsfrist?

Det er ikke søknadsfrist. Søknader behandles fortløpende.

Kontaktinformasjon

Anne Marit Sylthe
Leder tildelingsenheten
E-post
Telefon 71 51 35 82

Åpningstider

Tildelingsenheten
Mandag - fredag 08:00 - 15:00

Adresse

Postboks 152
6538 Averøy

E-post: post@averoy.kommune.no

Besøksadresse:
Kommunehuset
Bruvollveien 4
6530 Averøy