Rusken 2022 – Stikk ut og rydd!

#stikkutogplukkaverøy - Klikk for stort bilde#stikkutogplukkaverøyVåren er over oss, snøen smelter og frem blant hestehov og hvitveis dukker smått og stort av søppel frem. Vi ønsker det rent og pent rundt oss og inviterer herved til dugnad for rent nærmiljø.

Stikk UT! og plukk søppel - Klikk for stort bildeBodil Gaupset og Karstein Junge er klar til dagens ryddeaksjon. R.S. Berthinussen  Bodil Gaupset og Karstein Junge er klar for årets ryddeaksjon. Her ved Straumselva.

Sted: Bruhagen og omegn
Tid: Tirsdag 26. april kl. 14:00 -19:00

Sekker og hansker er tilgjengelig på sørviskontoret.

Det blir fyrt på bålpanna, kokt kaffe og servert saft. Er vi heldige blir det kan hende at det blir noe å bite i også.

Agenda:
Rent og pent nærmiljø.
FNs bærekraftsmål 14: Livet under vann: Hold søpla unna havet!
FNs bærekraftsmål 15: Livet på land: Rent og pent rundt oss.
Sosial happening.

Roder

• Sentrum
  • Hjelsetvegen
  • Naustvollvegen
  • Panorama
  • Røsand
  • Kristvika
  • Steinsvika
  • AK-banen

Bruvoll Bygdalag tar ansvar for å finne to personer til hver rode eks. sentrum.
Kommunehusets folk tar ansvar for å rydde i og rundt elva hele vegen nedover, samt rundt eget hus.
Næringsdrivende i Bruhagen tar ansvar for å rydde rundt sine respektive bygg/butikker/parkeringsplasser.

Vinn en lunsj for to

Armkroken kafé stiller med premie til rydderne. Alle som deltar kan registrere seg når sekkene leveres. Loddtrekning blant deltakerne! Den heldige vinner får lunsj for to på Armkroken kafé.

Slik gjør vi det

Sekker og hansker er tilgjengelig på sørviskontoret, Bruhagen, tirsdag 26.april. Vi oppfordrer de som har å bruke egne hansker – slik at vi holder mengden søppel nede. Dog – for de som ikke har egne hansker stiller vi med hansker.

Sekkene leveres på p-plass sørvest for kommunehuset.

Herved oppfordres store og små over hele kommunen til å bidra for et rent og pent nærmiljø i hele Averøy!

Aksjon Stikk UT! og rydd Bruhagen og omegn er et samarbeid mellom Bruvoll bygdalag, næringsdrivende i Bruhagen sentrum, Frivilligsentralen og Averøy kommunes sentrumsprosjekt.

Bærekraftsmål 14 Livet i havet FN

NIR