Verdensdagen for psykisk helse

Verdensdagen for psykisk helse markeres over hele verden den 10. oktober. Målet med den nasjonale kampanjen er å øke befolkningens kunnskap, forståelse og åpenhet om hva som styrker og svekker den psykisk helsen, og mobilisere til engasjement og tiltak for å styrke den psykiske folkehelsa.

Vi trenger hverandre #løftblikket

Ensomhet og utenforskap er sentrale utfordringer for den psykiske folkehelsa. Verdensdagen sier at det er viktig å skape flere meningsfulle menneskemøter.

Vi vil derfor informere om tilbudet vårt – Mestringssenteret. Vi ønsker å skape flere meningsfulle menneskemøter her!

Mestringssenteret er en møteplass for alle. En plass man kan komme å snakke, le, spise eller være kreativ. Er du alene på dagtid, og ønsker å møte andre mennesker, kom gjerne hit!

Vi har tur-dager og arrangerer flere aktiviteter som klatring og padling om noen ønsker det. Om man bare vil komme innom på en kopp kaffe er man hjertelig velkommen til det.

Trenger du noen å snakke med, er vi tilgengelige. Mestringssenteret er en del av tilbudet vi har i psykisk helsetjeneste. Mestringssenteret holder til på Omsorgssenteret på Bremsnes. Mestringssenteret har åpningstid 10-15 (hverdager).

Vi har delt opp uken litt, og åpningstidene er som følger (10-15):

Mandag: Mestringssenteret Voksen (ca. 40 år og eldre )

Tirsdag: Turdag for alle

Onsdag: Mestringssenteret UNG (16-40 år)

Torsdag: Mestringssenteret Voksen

Fredag: Mestringssenteret Voksen og UNG

Om du ønsker informasjon, eller noen til å ta imot deg når du kommer, kontakt:

Hilde tlf :90208476

Kristi tlf: 91107066

Verdensdagen for psykisk helse - Klikk for stort bildeVerdensdagen for psykisk helse https://www.verdensdagen.no/materiell