Høring av lokale forskrifter til ny opplæringslov

Averøy kommune skal vedta flere forskrifter før skolestart i august 2024. Her kan du lese mer om de ulike utkastene, og om hvordan du kan gi innspill på forskriftene.

Årsberetning 2023

Da er årsberetningen for 2023 klar for politisk behandling, og den fortjener oppmerksomhet! Årsberetningen er et lettlest dokument som beskriver hva hver enkelt enhet i kommunen vår har ansvar for i sin daglige drift, spesielle tema og prosjekter som de har jobbet med, hvilke resultater de har oppnådd - og noen utfordringer.

Fornyelser av salgs- og skjenkebevillinger i Averøy - 1.10.2024 - 30.09.2028

Eksisterende salg- og skjenkebevillinger i Averøy utløper 30.9.2024.

Integreringstjenesten har flyttet

Etter noen år med trangboddhet på kommunehuset har integreringstjenesten flyttet til nye lokaler. De befinner seg nå i sentrumsbygget på Bruhagen (tidligere Averøy restaurant)

Velkommen til åpning av fotoutstilling

Kunstneren Heidi Rødstøl stiller ut i kantina på Rådhuset. Bildene som er utstilt er dokumentasjon av et kunstprosjekt utført på Varde i 2023.

Strømstøtteordning for frivillige organisasjoner

Lotteri- og stiftelsestilsynet forvalter strømstøtteordningen til frivillige lag og organisasjoner som regjeringen opprettet med bakgrunn i de ekstraordinære strømprisene. Ordningen har som formål å motvirke negative konsekvenser av de høye strømprisene. Det er nå åpnet for ny søknadsrunde. Perioden det kan søkes om strømstøtte for er januar, februar og mars 2024. Søknadsfristen er 15. mai, klokken 13.00.

Veiarbeid - Holsveien

På grunn av veiarbeider er deler av Holsveien stengt mandag - fredag (22. april - 26. april) i tiden 09.00 - 16.00. Omkjøring er vist i kart.

Bestill møte med byggesaksbehandler

Nå kan du enkelt bestille møte med en byggesaksbehandler på våre nettsider. Møtet kan være fysisk, på telefon eller på teams. Standardtid for møte er en halv time. Dersom du tenker det tar lengre tid kan du bestille 2 møter i sammenheng.

Er Averøy årets maritime kommune?

Averøy kommune er en av de nominerte kommunene som konkurrerer om å bli den regionale vinneren av “ Årets maritime kommune ”.

Rydd Averøy - Stikk UT! og plukk

Torsdag 2. mai setter vi ekstra fokus på forsøpling av kommunen vår. Alle i Averøy oppfordres med dette til å delta i Stikk UT! og plukk søppel. I tillegg til miljøgevinsten kan innsatsen din gi kroner i kassa til en frivillig organisasjon.