Ungdomsråd med stort engasjement

Nyvalgt ungdomsråd for "sesongen" 2020/2021 er valgt, og har allerede gjennomført sitt første møte. Der ble de enige om at de ønsker å invitere seg selv til kommunestyremøte 26.oktober. Da ønsker de å presentere seg selv og snakke om saker de engasjerer seg for, spesielt i forkant av budsjettrunden som kommer nå i høst.

Omsorgssenteret i Ingeborg Strøms vei har byttet navn til Ladevangen omsorgssenter

Omsorgsboligene (boliger for personer med kognitiv svikt) i Ingeborg Strøms vei 7 har byttet navn til Ladevangen omsorgssenter. Dette gjør vi for å unngå forvekslinger for nødetatene og ved vareleveranser.

Har opprettet telefondagsenter

Dagsenteret har også en annerledes hverdag nå. Aktivitørene Åse Sørngård og Siv Mork savner brukerne og hverdagen, men kreative som de er, så har de opprettet et nytt tilbud - Averøy telefondagsenter. De ringer hjem til brukerne og slår av en prat. Hyggelige samtaler, sier de.

Du kan snakke med fastlegen din på nett

Averøy legesenter har lagt til rette for konsultasjoner på video. Det er viktig å fortsatt ta kontakt med fastlegen din, presiserer fastlege Angelika Helbig.

Valg av meddommere til lagmannsrett og tingrett og jordskiftedommere for perioden 2021-2025

Kommunestyret skal etter hvert kommunevalg, velge nye meddommere til lagmannsretten og tingretten. Det skal også velges 10 jordskiftedommere til Romsdal jordskifterett. Vi ønsker forslag til kandidater.

Kommunene/NAV-kontorene på Nordmøre tilbyr nå digital søknad om sosialhjelp

Averøy, Gjemnes og Kristiansund-kontorene tilbyr nå digital søknad om sosialhjelp.

ReMidt IKS - Kommunens renovatør

Averøy kommune har satt bort alle renovasjons- og slamtjenester til det interkommunale selskapet ReMidt IKS.

Mestringssenteret – psykisk helse

Mestringssenteret er et åpent og gratis kommunalt tilbud til alle som bor i Averøy kommune. Her kan du treffe andre og bli et viktig medlem i et godt sosialt fellesskap. Senteret er åpent mandag til fredag kl 9-15, onsdager forbeholdt aldersgruppen 16-35 år – Mestringssenteret UNG.

Ledige midler til grøfting og SMIL-tiltak

Vi har noen midler igjen på bevilgningene til grøfting og til SMIL-tiltak (spesielle miljøtiltak i jordbruket) for 2019.

Fakturautsendelser fra Averøy kommune

I utgangspunktet distribuerer Averøy kommune sine fakturaer til innbyggerne/tjenestemottakerne på papir pr post. Imidlertid tilbyr vi også andre måter å motta fakturaer på. Alternativene er: