Oppgradering – forsterkning av veifundament Bjellvågveien

I dag begynner arbeider med forsterkning av veifundament Bjellvågveien. Det må påregnes noen hindringer, men byggeplassen kan passeres.

Ragnhild - versjon 2.0

Ragnhild Sophie Berthinussen er nok godt kjent for mange i Averøy, både som mangeårig saksbehandler på spillemidler, som ildsjel for kultur og idrett og som tidligere plan- og kulturkonsulent. Nå er hun tilbake for fullt på kommunehuset i en nyopprettet stilling som rådgiver for samfunnsutvikling.

Treningsgruppen Sterk og stødig

Treningsgruppen Sterk og stødig starter opp igjen onsdag 01.09.2021 og ønsker flere deltakere. Kriterier for å delta: Hjemmeboende eldre over 65 år Går uten ganghjelpemidler innendørs Er bekymret for å falle/ eller har hatt fall Klarer seg godt i eget hjem uten særlig bistand fra kommunen Begynnende funksjonssvikt og/eller ustøhet Er i stand til å reise til/fra trening på egenhånd Er i stand til å ta instruksjon og trene i gruppe.   Påmelding via skjema som ligger tilgjengelig på Servicekontoret på kommunehuset eller ta kontakt Tildelingsenheten på 90742368.

Koronaordning for frivillige lag og organisasjoner

Lotteri- og stiftelsestilsynet melder om endringer i ordningen for tilskudd for arrangement og aktiviteter som er påvirket av covid-19 pandemien. Perioden for ordningen er utvidet til 31. oktober og søknadsfristen er utsatt til 15. november.

Camilla hjelper i en vanskelig tid

Camilla Kvisvik (41) er kommunens kreftkoordinator, og er en viktig støtte til pasienter og pårørende i en vanskelig tid. Sammen med de øvrige i hjemmesykepleiens kreftteam koordinerer hun mellom spesialhelsetjenesten, fastlegene og de kommunale tjenestene.

Avtale om levering av fiber til «Innersida».

Konkurransen for levering av fiberbredbånd på strekningen Engvika – Mork er nå avklart, og Averøy kommune inngår kontrakt med Telenor Norge A/S om leveransen.  Fredag 7. mai var det kontraktsmøte mellom Telenor og Averøy kommune. Utbyggingen skal være ferdig innen høsten 2022.

Demenskoordinatoren fra innersiå

Edith Aae Haga (46) er kommunens nye demenskoordinator. Hun er spesialsykepleier innen geriatri og skal sørge for oversikt, samarbeid og koordinering rundt personer med kognitiv svikt, deres pårørende og de kommunale tjenestene.

Stimuleringstilskudd til veterinærdekning

Kommunene i Møre og Romsdal kan nå søke Landbruksdirektoratet om stimuleringstilskudd til veterinærdekning. Formålet med stimuleringstilskuddet er å medvirke til å sikre tilfredsstillende tilgang på tjenester fra dyrehelsepersonell i næringssvake områder og er viktig for å medvirke til veterinærtjenester på dagtid.

Ny barneskole - Betonmast vant pris- og designkonkurransen

Averøy kommune har kåret Betonmast Røsand AS som vinner av pris- og designkonkurransen for den nye barneskolen i kommunen. Vinnerforslaget har fått arbeidstittelen "Skatteøyene".

Skatteetaten overtar skatteoppkreveroppgavene

Fra 1. november 2020 overtar Skatteetaten ansvaret for skatteoppkreveroppgavene fra kommunene. Etter denne datoen er det ikke lenger skatteoppkrever (kemner) i kommunen.