Navnekonkurranse - Hva skal helsebygget på Bremsnes hete?

Det er på tide å bestemme navnet på det nye helsebygget på Bremsnes (gamle Bremsnes skole)

Politikerne frivillig i Operaen vår

For 2. gang stiller politikerne i Averøy som frivillig under Operafestukenen. I år valgte vi Den stundesløse, i anledning Edvard Fliflet Bræins 100 års jubileum.

Velkommen til fotoutstilling med Silje Bullgård

Da har vi gleden av å invitere til ny utstilling i kommunehuset. Utstillingen åpner torsdag 25. januar kl. 17. Velkommen!

Tilskudd til kulturbygg

Det er mulig for frivillige lag og organisasjoner å søke om spillemidler til kulturbygg. Søknadsfrist for 2024 er 11. februar.

GNIST - Invitasjon til åpent innbyggermøte

GNIST-teamet presenterer arbeidet med- og ideskissene for Varde. Vi ønsker dine ideer, innspill og spørsmål.  Velkommen!

Veteranplan Nordmøre 2024 - 2027 med høringsfrist 15.februar 2024

Nå er forslag til “Veteranplan Nordmøre” ute på høring. Arbeidsgruppen vedtok i desember at planen skal på høring med svarfrist 15.februar 2024.

Ni fikk midler fra kommunalt næringsfond i 2023

Kommunes næringsfond skal brukes til å styrke nyskaping, innovasjon og næringsutvikling i Averøy. Støtte fra næringsfondet skal gå til bedrifter og nyetablererer som bidrar til vekst ved å skape nye arbeidsplasser, som bygger opp om FNs bærekraftsmål. I 2023 ble det delt ut kr. 455.000,- fra næringsfondet og kr. 120.000,- fra hoppid-fondet.

Innhenting av tilstandsanalyser for veilysanleggene langs kommunale veier

Averøy formannskap vedtok i siste møtet før jul at de ønsker en oversikt over og tilstanden til veilysene langs kommunale veier i Averøy. Det finnes i dag ingen komplett oversikt over de veilysanleggene som finnes i kommunen.

Averøys fantastiske pepperkakebygd

For en fantastisk respons. For noen byggverk! I underkant av 40 herlige byggverk ble levert inn til Averøys pepperkakebygd jula 23.  Nå er jula 23 over, årets byggverket er kåret, og byggesaksavdelingen har utsted pålegg om riving.

Treningsgruppe for personer med Parkinsons sykdom

Averøy kommune ved fysioterapitjenesten ønsker å starte opp treningsgruppe for personer med Parkinsons sykdom.