Egenberedskapsuka

Har du alt du trenger for å klare deg selv i tre døgn hvis vann og strøm plutselig blir borte? 28. oktober starter en landsdekkende arbeidsuke med fokus på egenberedskap.

Nytt kommunestyre konstituert

Averøy har vært raskt ute med konstituering av nytt kommunestyre. Mandag 30. september var 23 nyvalgte representanter samlet for første gang og gjennomførte valg av ordfører, varaordfører, formannskap og underutvalg.  

Det nye kommunestyret - valgresultater

Valgstyret møttes i kveld kl. 17.30 og godkjente det endelige valgresultatet inkludert kandidatkåringen (som viser det nye kommunestyret). Vi viser for øvrig til NRKs publisering av valgresultat for Averøy.

Plankomiteen for ny skole informerer

Vi har fått tilbakemelding om at det er lite informasjon tilgjengelig om status i arbeidet med ny skole. Under er en lenke som gir en kort oppsummering for arbeidet så langt. Vi oppdaterer artikkelen med framdriftsplan i løpet av sommeren.

Eiermøte i Nordmøre interkommunale brann- og redningstjeneste

Januar 2019 signerte rådmennene fra Averøy, Kristiansund, Smøla og Aure avtalen for Nordmøre interkommunale brann- og redningstjeneste (NIBR). Fredag 21. juni hadde samarbeidet sitt første eiermøte, med gode tilbakemeldinger på samarbeidet så langt. Brannsjefen bebudet også at kommunene må til med noen investeringer i årene framover.

Valglister kommunestyrevalget

Sju partier stiller liste til kommunestyrevalget 2019 i Averøy.  Valglistene ble godkjent av valgstyret 28. mai 2019.

Fakturautsendelser fra Averøy kommune

I utgangspunktet distribuerer Averøy kommune sine fakturaer til innbyggerne/tjenestemottakerne på papir pr post. Imidlertid tilbyr vi også andre måter å motta fakturaer på. Alternativene er:

Listeforslag til kommunestyrevalget

Listeforslagene som kommer inn til valgstyret skal legges ut til offentlig ettersyn etter hvert som de kommer inn. Her er listeforslagene til kommunestyrevalget 2019 i Averøy.  Vi gjør oppmerksom på at det kan bli endringer i listene fram til valgstyrets endelige godkjenning 28. mai 2019. Les mer om kommunestyre- og fylkestingsvalget 2019.

Nordmøre og Romsdal barnevernvakt starter opp 1. desember

Fra Lørdag 01.12.18 får barn og unge i 9 kommuner i Nordmøre og Romsdal for første gang tilgjengelig barnevernvakt. 9 faste ansatte skal ivareta tilbudet i Barnevernvakta. Alle ansatte i barnevernvakta har bred erfaring fra barnevernsarbeid og kommer fra ulike kommuner i Nordmøre og Romsdal.      

Kommunens politikontakt

Som en del av politireformen har alle landets kommuner fått tildelt en politikontakt. Politioverbetjent Eirik-Andrè Sæther er vår politikontakt, og han presenterte seg og sin rolle for kommunestyret tidligere i sommer.