Innsatsteamet

Innsatsteamet i Averøy kommune ble opprettet 10.oktober 2022. Averøy kommune ønsker at innbyggerne i kommunen skal kunne bo hjemme så lenge en selv ønsker, og ha en aktiv alderdom med god livskvalitet. Innsatsteamet tilbyr tverrfaglig rehabilitering og oppfølging i hjemmet i en tidsavgrenset periode.

Høring - Målsetting for forvaltning av hjortevilt i Averøy kommune samt forskrift om minsteareal for jakt på hjortevilt i Averøy kommune

Forvaltningsutvalget i Averøy vedtok i møte 25.05. 2023 å sende ut forslag til Målsetting om forvaltning av hjortevilt i Averøy kommune samt forskrift om minsteareal for jakt på hjortevilt på høring.

Averøy GNISTrer!

Varde er gjennom nåløyet, og Averøy er én av fem Gnist-kommuner i 2023.  Fem fremoverlente kommuner er valgt ut til årets Design- og Arkitektur Norges Gnist-program.

Vi holder fokus på reiselivsnæringen

Vi fortsetter suksessen og inviterer herved til nytt reiselivstreff.

Hoppid-fondet

Gründere i Averøy har anledning til å søke Hoppid-fondet om markedsavklaringsmidler.

Befolkningsvekst

I følge SSBs oversikt over kvartalsvise endringer i folketallet, økte innbyggertallet i Averøy med 33 personer 1. kvartal 2023. Ved inngangen av året var vi 5872 personer og ved utgangen av 1. kvartal 5905.

Årsberetningen for 2022 er god lesning

Mandag 8. mai behandlet kommunestyret årsmeldingen for 2022. Der var det svært gode tilbakemeldinger på både årsmeldingen i seg selv, og ikke minst innholdet. Kommunedirektøren fikk beskjed om å bringe både takk og rosende ord tilbake til alle ansatte, noe jeg gjør med stolthet og glede.

Fangst for Ungdomsfiske 2023

Averøy kommune fikk napp og kr. 150.000 i tilskudd på årets søknad til Nærings- og fiskeridepartementet om midler til å gjennomføre ungdomsfiske i Averøy 2023. Departementet fastsetter årlig forskrift om ungdoms rett til å delta i fiske,  ungdomsfiskeordningen. Målet med ungdomsfiskeordningen er å gi unge en inngang til fiskerinæringen.

Stikk UT! 2023

1. mai starter Stikk UT!-sommer. I Averøy er det 15 turer med variert gradering, noen gjengangere og noen nye. Nytt Stikk UT-kart er sendt ut til alle husstander.

Stikk UT! og plukk søppel

Friluftsrådet har ei panteordning for  strandsøppel: Stikk UT og plukk! Averøyingene er rå på bruk av ordningen, og det er bra, men vi vil ha med enda flere.