Etablering av Averøy Reiseliv

Da er det duket for stiftelsesmøte i Averøy Reiseliv. Arbeidsgruppa har jobbet frem forslag til vedtekter, og inviterer til stiftelsesmøte i kommunestyresalen mandag 11. desember kl. 19:00.

Vardes GNISTrende innovasjonsteam

Prosjekt Varde er i gang. Vi har fått koblet på et fabelaktivt innovasjonsteam, som er godt i gang med arbeidet. Tirsdag 5. og onsdag 6. desember blir hele teamet samt representanter fra DOGA og Nordic Edge å treffe i Bruhagen.

Stopp all frost-tapping og reduser vannforbruket!

Vannbehandlingsanlegget til Folland Vannverk er ute av drift etter omfattende vannskader i det elektriske anlegget. Det vil ta flere uker før anlegget kan startes opp igjen. I denne perioden må all vannforsyning leveres fra Nordre Averøy Vannverk og Hoel Vannverk.

Kristiansund og omegn legevakt flytter til Løkkemyra 4. desember klokken 16

Den interkommunale legevakten for Kristiansund, Averøy, Tingvoll og Gjemnes er snart klar for åpning i nye lokaler på Løkkemyra. Åpningen skjer mandag 4.desember klokken 1600 i nye lokaler med adresse Bytesteinen 3, rett ved siden av Mellom-bygget.  Frem til flyttedato vil legevakten fortsatt være lokalisert ved Frei legesenter.

Velkommen til kunstutstilling

Torsdag 16. november kl. 19:00 er det åpning av kunstutstillingen “Min indre skjergard” av kunstneren Asko Künnap. Sted: Rådhuset. Kunstneren er selv til stede under åpningen. Velkommen!

Kommunedirektørens forslag til årsbudsjett 2024 og økonomiplan 2024 - 2027

Averøy kommune reduserer årlige driftsutgifter i 2024 med rundt 15 millioner kroner. I løpet av økonomiplanperioden økes beløpet til 30 millioner. Kommunedirektøren varsler tøffe økonomiske år framover.

Temaplan for idrett og fysisk aktivitet er på høring

Temaplan for idrett og fysisk aktivitet med handlingsplan er ute på høring.  Høringsfristen er 24. november kl. 23:59.

Bråtthesten 2023 - forslag på kandidater

Ordfører Ingrid Rangønes ønsker forslag på kandidater til Bråtthesten 2023. Kulturprisen Bråtthesten er en hedersbevising og påskjønnelse. Den gis til personer, lag eller organisasjoner som uegennyttig har utført, eller lagt til rette for, tiltak innenfor kulturlivet i Averøy på en særlig positiv måte.

Vi ønsker Anni Jensen velkommen som leder på sykehjemmet

Anni Merete Jensen (60) er vår nye enhetsleder på sykehjemmet. Hun er utdannet sykepleier, og har i løpet av sin 35-årige yrkeskarriere jobbet i mange spennende funksjoner i Kristiansund kommune, i hovedsak innen helse og omsorgssektoren.

Tilskudd til inkludering av barn og unge 2024

Offentlige instanser, frivillige organisasjoner og private aktører kan søke om tilskudd til aktiviteter rettet mot barn og unge som av ulike grunner står i fare for å havne i utenforskap.