Bli kjent med biblioteksjefen

- Jeg heter Merete Bratsberg Aae. Fra 2. august er jeg biblioteksjef i Averøy kommune. Her er en liten presentasjon, skriver vår nye biblioteksjef på bibliotekets hjemmeside. Averøy kommune ønsker Merete hjertelig velkommen og deler gjerne presentasjonen av damen med lidenskap for litteratur og formidling.

Vedtatt – Ny fartsforskrift i sjø – Sveggesundet

Averøy kommunestyre vedtok i møte 20.06.22 «Forskrift om fartsbegrensning i sjøen for fritidsfartøyer i Averøy kommune, Møre og Romsdal fylke, sjøkart nr.35». Det er kun en strekning i Sveggesundet som berøres av forskriften.

Sommerjobb med turskoene på

Silje Tonette Hammerø Kroknes (22) har med seg hengekøye og tarp og har tatt fatt på sommerjobb i Averøy. Hun bidrar inn i arbeidet med Plan for friluftslivets ferdselsåre, og har det som for mange av oss fortoner seg som drømmesommerjobben – turgåing!

Sommerjobb-ungdommer

Averøy kommune er svært fornøyd med interessen ungdommene har vist for sommerjobbene i kommunen, og tirsdag denne uken kunne hjemmetjenesten ønske en flott gjeng velkommen og gi dem første innføring i hva sommerjobben i hjemmetjenesten innebærer.

Kartlegger geologien fra lufta

Fra midten av juni og i cirka seks uker framover skal Norges geologiske undersøkelse (NGU) utføre geofysiske målinger fra helikopter i Møre og Romsdal.

Den autoriserte landmåler

Oppmålingsingeniør Berit Hôhle viser stolt og lykkelig fram beviset på at hun nå også kan titulere seg som autorisert landmåler . Det er en ettertraktet kompetanse og Berit er nr. 317 i landet med denne autorisasjonen. Nå har hun kompetansen som skal til for å bestyre en såkalt oppmålingsforretning. Averøy kommune gratulerer og er svært fornøyd med å ha Berit på laget.

Frivillige organisasjoner kan nå søke om momskompensasjon på varer og tjenester

Lotteri- og stiftelsestilsynet skal fordele 1,9 milliarder kroner i momskompensasjon til frivillige lag og organisasjoner i 2022. Denne ordningen skal fremme frivillig aktivitet gjennom å kompensere for kostnader som frivillige organisasjoner har hatt til merverdiavgift ved kjøp av varer og tjenester.

Bytter ut stort rør gjennom fylkesvegen på Bruhagen

Møre og Romsdal fylkeskommune skal bytte ut et rustent, stort stålrør som går igjennom fv. 64 på Bruhagen i Averøy kommune. Røret er tre meter på det bredeste og ligger i et område med kvikkleire. Det er derfor et omfattende arbeid som starter denne uken.

Stengt vei - FV 258 Sveggeveien - tirsdag 24. mai

Fylkesvei 258 - Sveggeveien - blir stengt tirsdag 24. mai klokken 08.30 - 11.30. Omkjøringsmulighet om Øksenvågveien.

Ny tilskuddsordning til mangfold- og inkluderingstiltak i idrett og fysisk aktivitet

Lotteri- og stiftelsestilsynet forvalter en ny tilskuddsordning som skal legge til rette for økt deltakelse i idrett og fysisk aktivitet for alle barn og unge. Det kan gis tilskudd til prosjekter eller engangsutgifter.